-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kommer til sommeren
Liten el-Jeep kan bli storselger
VW ID.BUZZ var på forhånd regnet som soleklar favoritt i konkurransen «Årets Bil 2023», men Jeep ville det annerledes og sikret tittelen med elektriske Avenger. Den lille polskbygde Jeepen kommer til sommeren og prises hyggelig fra 339.900 kroner.
Prisen på Jeep Avenger levert i Oslo er nå klar:
*
339.900 kroner for Longitude.
*
369.900 kroner for Altitude.
*
389.900 kroner for Summit.
Kombinasjonen av SUV, tøft utseende, sterkt varemerke og elektrisk drift kan gjøre Avenger til en populær bil for dem som klarer seg med en 4,08 meter lang småbil. Jeep-konseptet inneholder normalt framkommelighet dit ingen trodde det skulle være mulig å kjøre.
Ikke 4x4
Men det gjelder ikke for Avenger, som i likhet med alle de elektriske små- og kompakte bilene fra Stellantis, kun trekker på forhjulene. Forklaringen ligger i at bilen deler plattform med flere fossilbiler. Avenger skal også produseres med mild hybrid bensinteknologi, men den varianten er helt uaktuell i Norge.
Avenger er en av få Jeep-modeller som ikke planlegges solgt i USA.
Mer kraft – bedre rekkevidde
Avenger har mye til felles med nylanserte DS 3 e-Tense. De to er omtrent like store, er godt utstyrt selv i grunnversjon og deler den oppgraderte teknologien med batterikapasitet økt til 50 kWt netto (54 kWt brutto) og maksimal motoreffekt økt fra 136 til 156 hk i sportmodus.
I normalprogrammet yter motoren 109 hk og i spareprogrammet 82 hk, men all effekt er tilgjengelig ved fullt pådrag uansett valgt program. Pakken inneholder også egne kjøreprogram for «snow», «mud» og «sand».
Rekkevidde oppgis til rundt 400 km med WLTP-energiforbruk på 12,5 kWt. Egenvekt oppgis til 1536 kg.
Til Norge leveres alle bilene med varmepumpe, 100 kW DC-ladefart og inntil 11 kW AC-ladefart.
Tar seg likevel fram
Men en Jeep hadde ikke vært Jeep – selv uten 4x4 – om den ikke hadde tatt seg bedre fram på dårlige veier enn andre mer normalt bygde biler. Bakkeklaring på 20 cm og 23 cm vadedybde hjelper, og terrengangrepsvinkel foran og bak på henholdsvis 20 og 32 grader gjør susen.
Førerskjermen kompletteres med en 10,25 tommer stor berøringsskjerm. Interiøret i Avenger er tilpasset aktiv bruk, og totalt har fører og passasjerer tilgang på 34 liter med oppbevaringsplass inne i bilen.
Jeep Avenger
| Pris fra | Kr. 339 900 |
| Pris toppmodell | Kr. 389 900 |
| Motortype | Elektrisk |
| Motor foran | 156 hk/260 Nm |
| Motor bak | Ingen |
| Batteri (netto/brutto) | 50/54 kWt |
| Lading DC/AC | 100/11 kW |
| Drivlinje | 1A, forhjulsdrift |
| 0-100 km/t | 9,0 sekuner |
| Toppfart | 150 km/t |
| CO2/NOx | 0 g/km |
| Strømforbruk | 12,5 kWt |
| Rekkevidde (WLTP) | 390 - 404 km |
| Dimensjoner (L/B/H) | 408/178/153 cm |
| Akselavstand | 256 cm |
| Bilvekt | 1 536 kg |
| Bakkeklaring | 20,1 cm |
| Vadedybde | 23,0 cm |
| Tilhengervekt | 0 kg |
| Bagasjerom foran | Ingen |
| Bagasjerom bak | 355 - 1 250 liter |
| Garanti/km | 5 år/100 000 km |
| Batterigaranti/km | 8 år/160 000 km |
| Miljøklasse | A |
| Euro NCAP | Ikke testet |
| Kilde: Produsent |